Kennelliiton Omakoira-mobiilisovellukseen on jälleen tullut uusia päivityksiä. Käyttäjäprofiilin yhteystietojen päivittämistä on parannettu. Jäsenkortin kääntöpuolelle on listattu jäsenedut. Tuomari- ja toimitsijatehtävissä toimivat näkevät sovelluksesta jatkossa aktiivisuustietonsa.

Omakoira-mobiilisovellus toimii myös Kennelliiton jäsenkorttina. Kortin kääntöpuolella näkyvät Kennelliiton jäsenten edut. Tällä hetkellä Kennelliiton jäsenet saavat 10 % alennusta Agria Eläinvakuutuksen koiravakuutuksista sekä majoituksista ja kokouspalveluista Scandic-hotelleissa. Jäsenkorttiin on merkitty Scandicin varauskoodi.

Omakoira-mobiilijäsenkortti

Profiilista, jäsenkortista ja koirien tiedoista voi jatkossa poistaa kuvia.

Kehätoimitsijoiden aktiivisuustiedot näkyviin vuoden 2020 alusta

Ulkomuototuomarien jäsenkortissa näkyy tuomarien tulevien ja menneiden näyttelyiden arvostelumäärät. Kehätoimitsijoiden kortissa näkyy toimitsijan aktiivisuus 1.1.2020 alkaen. Aktiivisuustiedot on rajattu näkymään näin siksi, että historiatieto ei ole kattavaa.

Aktiivisuustiedot tulevat näkyviin kaikista Showlinkin näyttelypalveluita hyödyntävistä näyttelyistä sekä omatoimisesti järjestelyistä näyttelyistä, jos toimikunta on kirjannut kehätoimitsijansa näyttelyjärjestelmään.

Tuomari- tai toimitsijakortin vasemman ylänurkan kuvakkeesta saa näkyviin listauksen omasta tuomari- tai toimitsija-aktiivisuudesta. Listassa näkyvät tulevien näyttelyiden ja niiden aiempien näyttelyiden arvostelujen lukumäärät, joissa henkilö on toiminut tuomarina tai toimitsijana. Aiemmat arvostelut on jaoteltu vuosittain. Lisätiedot arvostelusta tai näyttelystä avautuvat vuosilukua klikkaamalla.

Omakoira-mobiilitoimitsijakortti

Lisäohjeita verkosta Kennelliiton YouTube-kanavalta

Kennelliiton YouTube-kanavalle on luotu soittolista Omakoira-mobiilisovelluksen käyttöohjeista. Videoita uusista ominaisuuksista tulee kanavalle myös jatkossa.

Näin saat Omakoira-mobiilisovelluksen käyttöösi

Omakoira-mobiilisovelluksella on jo lähes 20 000 käyttäjää. Sen lisäksi, että sovelluksesta löytyvät Kennelliiton jäsentiedot, jäsenkortti, omien koirien tiedot sekä mahdolliset tuomari- ja toimitsijakortit, voi sovelluksella myös hoitaa monia omiin koiriin liittyviä asioita kuten tilata ja maksaa terveystutkimuslähetteitä sekä ilmoittaa itsensä koiran omistajaksi. Lisäksi se toimii Suomessa virallisena rokotustodistuksena koiranäyttelyissä ja kokeissa, jos rokotustiedot on kirjattu järjestelmään.

Omakoira-mobiilisovelluksen voit ladata App Storesta, Google Playstä tai Huawei AppGallery-sovelluskaupasta. Kirjautumiseen tarvitset Kennelliiton jäsennumeron sekä saman salasanan, jota käytät Omakoira-palvelussa.

Jos et ole vielä rekisteröitynyt Omakoira-palvelun käyttäjäksi, voit tehdä sen osoitteessa
www.omakoira.fi.

Lisätiedot: