Koiranäyttelyvuoden huipputapahtuma Maailman Voittaja -näyttely on alkanut vilkkaasti Messukeskuksessa perjantaina. Kolmipäiväisen näyttelyn ensimmäisenä päivänä arvostellaan 6 557 koiraa.

Näyttelyn tulokset päivittyvät reaaliajassa Maailman Voittaja -koiranäyttelyn nettisivuille. Kello 14 alkaen tapahtumaa pääsee seuraamaan suoran nettilähetyksen välityksellä ja ruudun ääressä kannattaa olla etenkin kello 16.15, kun näyttelyn avajaiset alkavat.

Koiranäyttelyjen lisäksi tapahtumassa pääsee katselemaan esityksiä koiraharrastuslajeista – mukana on näytöksiä muun muassa agilitysta, dobosta ja koirakeilauksesta. Tapahtumassa esitellään myös hyötykoiria ja kotimaisia rotuja.

Maailman Voittaja -näyttelyyn kannattaa tulla myös ostosten takia. Paikalla on lukuisia koira-alan tarvikemyyjiä ympäri maailmaa. Mukana on myös myyjiä, joita on harvoin nähty Suomessa.

Kansainvälisen koiranjalostusliiton FCI:n puheenjohtaja Rafael de Santiago kertoi aamun lehdistötilaisuudessa, että on vakuuttunut näkemästään. Hän myös onnitteli 125-vuotiasta Suomen Kennelliittoa ja kiitti sitä koirien hyväksi tehdystä työstä.

Suomen Kennelliitto järjestää Maailman Voittaja -koiranäyttelyn Messukeskuksessa Helsingissä 8.-10. elokuuta. Näyttely huipentuu sunnuntaina parhaan koiran valintaan eli Best in Show’hun, jossa 21 247 koiran joukosta valitaan koko näyttelyn paras.