LABOKLIN-laboratorio on hyväksytty Kennelliiton viralliseksi geenitutkimuksia tekeväksi laboratorioksi. Muita Kennelliiton hyväksymiä laboratorioita ovat Genoscoper Oy ja Movet.

LABOKLINin kautta saadaan kaikki Kennelliiton hyväksymät tallennettavat DNA-tutkimukset, niitä ovat muun muassa polveutumisen varmistus (ISAG standardin mukainen mikrosatelliittimarkkereihin perustuva määritys), DNA-tunnisteet (ISAG standardin mukainen mikrosatelliittimarkkereihin perustuva määritys), T-box luonnontöpöhäntä.

– Tämä on erittäin tärkeä sopimus LABOKLINille. Kennelliitto on vahva organisaatio Suomessa, LABOKLINin Christoph Gerhards kertoo.

– Kennelliitto on tyytyväinen, että sopimus laajentaa tulevaisuudessa jäsenten mahdollisuutta teettää jalostukseen liittyviä tutkimuksia, Kennelliiton toiminnanjohtaja Markku Mähönen sanoo.

LABOKLIN GmbH & Co. KG perustettiin vuonna 1989 tarjoamaan laboratoriodiagnostiikkaa erityisesti eläinlääkäreille. LABOKLINin laboratorioissa Saksassa työskentelee noin 240 työntekijää, joista 20 prosenttia on eläinlääkäreitä.