Kennelliitto juhlii tänä vuonna 100-vuotiasta Suomea ja kotimaisia koirarotuja. Roduilla on pitkä historia suomalaisten apuna arjen askareissa ja uskollisina kumppaneina metsästysreissuilla. Rodut toimivat samoissa tehtävissä vielä tänäkin päivänä. Rotuihin ja niiden edustajien elämään pääsee nyt tutustumaan tarkemmin uudessa blogissa. Ensimmäisessä kirjoituksessa esitellään suomenpystykor

5-vuotias Hilla on suomenpystykorvien SM-ottelun eli Haukku-ottelun voittaja viime syksyltä. Hillan perheeseen kuuluu ihmisjäsenten lisäksi kaksi kultaistanoutajaa ja kissoja.

Hillan elämästä bloggaa 18-vuotias omistaja Elina. Yhdessä he harrastavat koirakokeita ja -näyttelyitä. Omistajan mukaan Hillan lempipuuhaa on kanalintujen haukkuminen.

Kotimaisten rotujen blogissa julkaistaan uusia kirjoituksia kuukausittain. Tervetuloa seuraamaan blogia ja tutustumaan tarkemmin Hillaan ja Elinaan.

Lue blogia tästä

Tutustu Kennelliiton vuoden 2017 hankkeeseen ”kotimaiset rodut kansallisaarteinamme”

Voit olla kiinnostunut myös näistä