Kennelliiton jalostustieteellinen toimikunta järjestää 29.2.-1.3.2020 Syventävän jalostuskurssin Espoon Hanasaaressa. Osallistumaan ovat tervetulleita kaikki aiheista kiinnostuneet. Kurssin kattaus on koottu Kennelliiton koiran luonteeseen ja käyttäytymiseen keskittyvän teemavuoden tiimoilta.

Evoluutiobiologi, tietokirjailija, FT Helena Telkänranta avaa kurssilla perusteellisesti, mitä nykyisin tiedetään koiran älykkyydestä ja tunteista. Hän pitää luennon myös koiran käyttäytymistarpeista ja niiden vaikutuksista koiran elämään.

Erilaista näkökantaa koirien asemaan ja luonteen merkitykseen yhteiskunnassa tuo Helsingin eläinpoliisin luento.

Kurssilla kuullaan myös virkakoirien ominaisuuksista ja kouluttamisesta. Liippaamme jopa läheltä koiran lähisukulaisen mielenmaisemaa, kun FM Mari Tikkunen käy läpi koirien ja susien yhteiseloa Suomessa ja vähän maailmallakin.

Kurssi järjestetään kokoushotelli Hanasaaressa

Syventävän jalostuskurssin ohjelma (pienet muutokset mahdollisia):

Lauantai:
8.30-9.30 Ilmoittautuminen sisääntuloaulassa, aamukahvi (majoittuville hotelliaamiainen)
9.30 Tapahtuman avaus – Tuire Kaimio
9.45 Rajakoirien valinta ja kouluttaminen – Juha Pasanen
11.45 Lounas hotellin ravintolassa
12.45 Metsästyskoirat - ominaisuudet, jalostus, koulutus – Hannu Kyllönen
14.45 Iltapäiväkahvi hotellin ravintolassa
15.15 Sudet, koirat ja susialueilla metsästäminen ja eläminen – Mari Tikkunen
16.45 Suolistomikrobien merkitys aivojen ja käyttäytymisen kehityksessä – mitä ihmis- ja jyrsijätutkimukset kertovat – Jenni Puurunen
17.45 Päivän päätös

Sunnuntai:
7.30 – 8.30 Aamukahvi (majoittuville hotelliaamiainen)
8.30 Koiran älykkyys ja tunteet – Helena Telkänranta
10.30 Käyttäytymistarpeet – miten koira näkee ihmisen ja toiset koirat – Helena Telkänranta
12.30 Lounas hotellin ravintolassa
13.30 Vihaiset koirat yhteiskunnassa ja koirien salakuljetuksen monet kasvot – Anne Hietala
15.00 Iltapäiväkahvi hotellin ravintolassa
15.30 Koiran aistit ja vuorovaikutus ihmisen kanssa – Sanni Somppi
17.30 Päivän päätös

Luentoesittelyt

Hinta ja ilmoittautuminen

Viikonlopulippu 140 €
Päivälippu 80 €
Hinta sisältää luennot, aamu -ja iltapäiväkahvit sekä lounaat viikonlopun aikana.

Ilmoittautuminen on päättynyt!

Majoittuminen tapahtuman aikana

Osallistujilla on mahdollisuus majoittua hotellissa sopimushinnalla (voimassa 10.2.2020 asti).

Huonehinnat:
90 € / yhden hengen huone / yö

124 € / kahden hengen huone / yö
Majoitus varataan itse hotellista osoitteella reception@hanaholmen.fi, varausta tehdessä mainitse Jalostusseminaari.

Tervetuloa mukaan!

Lisätiedot: