Nadja Böckerman ja bordercollie Flow sekä Mari Muhonen ja australianpaimenkoira Indy ovat koiratanssin uudet Suomen mestarit. Koiratanssin Suomen mestaruudet ratkaistiin kahdessa lajissa Freestyle ja Heelwork to music (HTM) lauantaina 21. marraskuuta Jyväskylässä.

Freestylen mitalistit

Nadja Böckerman ja bordercollie Cabaroo Magma Flow ”Flow” 170,34 p.
Amma Antikainen ja norwichinterrieri Enedwaith’s Eomer ”Nuutti” 168,66 p.
Salla Haavisto ja valkoinen länsiylämaanterrieri Loving You Lime ”Lime” 166,33 p.

HTM:n mitalistit

Mari Muhonen ja australianpaimenkoira Tres Colores Isla Bonita ”Indy” 187,67 p.
Susanna Ekblom ja bordercollie Cabaroo Dances on Ice ”Brego” 182,67 p.
Katja Tamminen ja bordercollie Cabaroo Glacier Gale ”Nevada” 173,67 p.

Koiratanssikilpailuissa ohjaaja ja koira suorittavat tuomarin arvosteleman ohjelmakokonaisuuden musiikin tahdissa. Ohjelman tulee huomioida koiran erityisominaisuudet ja ilmentää koiran ja sen ohjaajan positiivista yhteistyötä. Taiteellisuutta ohjelmiin tuo ohjaajan pukeutuminen musiikkiin ja ohjelmaan sopivalla tavalla.

Koiratanssi on näyttävää katsottavaa yleisölle ja kiinnostaa varmasti myös perheen pienimpiä. Lajissa korostuvat koiran ja sen ohjaajan välinen saumaton yhteistyö ja tekemisen ilo. Mukaansatempaavat, koskettavat esitykset nostattavat suuria tunteita myös katsomon puolella.

Pohjoismaiden mestaruuskilpailut järjestetään Koiramessuilla

Pääset näkemään tuoreet Suomen mestarit sekä muut Pohjoismaiden parhaat koiratanssijat 5.-6. joulukuuta järjestettävillä Koiramessuilla Messukeskuksessa Helsingissä. Messuilla kilpaillaan molemmissa koiratanssilajeissa Pohjoismaiden mestaruudesta.

Lauantaina järjestetään Pohjoismaiden mestaruuskilpailujen karsintakilpailut, joita voi tulla seuraamaan Areenalle, halliin 1 klo 9.30-14.00. Sunnuntain PM-finaalit kilpaillaan samalla areenalla klo 10.30-13.00.

Kennelliitto
Viestintäpäällikkö