Kennelliitto kutsuu koirat ensimmäistä kertaa oppitunneille Koira2013-tapahtumaan perjantaina 13.12. Helsingin Messukeskukseen. Koiran voi tutustuttaa Doboon®, agilityyn, koiratanssiin, rally-tokoon, temppujen opetteluun ja moneen muuhun iloiseen yhdessä tekemiseen.

Kennelliiton järjestämässä tapahtumassa Messukeskuksen 6-hallin tapahtuma-alue muuntuu koirakouluksi, kun Koirakoulu Kompassi, Koirakoulu Kontakti & Rain Dogs, Lily´s Koirakoulu ja SuoRat täyttävät alueen erilaisilla tunneilla. Koirakoulutunnit järjestetään vain perjantaina 13.12.

Tunneista voi valita mieleisensä, sillä tarjonta on monipuolista. Esimerkiksi Dobo on koiraharrastuslaji, jossa koirat tekevät yhdessä omistajansa kanssa erilaisia harjoitteita ovaalin muotoisilla Dobopalloilla sekä tasapainotyynyillä. Lajin tarkoituksena on kehittää koiran keskittymiskykyä, ketteryyttä ja tasapainoa sekä vahvistaa koiran ja omistajan lihaksistoa ja poistaa mahdollisia lihasjännityksiä.

Temppukurssin tarkoituksena on parantaa koiran ja omistaja yhteistyötä iloisella tavalla. Rally-toko sopii kaikenikäisille ja kaiken kokoisille koirille. Laji on peräisin Yhdysvalloista ja siinä on elementtejä koirien tottelevaisuuskoulutuksesta ja agilitystä sekä koiratanssista. Hauskaa tekemistä on myös koiratanssi, jossa musiikin tahdissa harjoitellaan erilaisia temppuja ja liikkeitä yhdessä koiran kanssa. Tälle tunnille osallistuville on eduksi, jos koira jo osaa erilaisia temppuja, mutta se ei ole vaatimus.

Tunneille on rajoitettu osanotto mutta tilaa on vielä. Parhaassa tapauksessa koirasi ja sen omistaja löytävät uuden iloisen harrastuksen. Koirakoulutunnille voi ilmoittautua vain internetin kautta ja ilmoittautuminen päättyy heti, kun kyseinen tunti on täynnä tai viimeistään 4.11.2013. Tapahtuman sivuilta löydät lisätietoja ja ohjeita tunneille.

Ennakkotietojen mukaan Kennelliiton Koira2013-tapahtumaan on tulossa joulukuun 13.–15. päivinä 22 000 koiraa ja 50 000 katsojaa. Nämä määrät ovat maailmanennätysluokkaa. Koira2013:ssa on kolme kansainvälistä näyttelyä ja paljon muuta ohjelmaa. Tarkat tiedot ja aikataulut löytyvät tapahtuman sivuilta:

www.koira2013.fi

Perjantain koirakoulutunnit

Lisätietoja:
Lisätietoja: Suomen Kennelliitto Viestintäpäällikkö Kaija Unhola puh. 050 432 0844 kaija.unhola(at)kennelliitto.fi