Koira2013-tapahtuman yhteydessä järjestettävistä Helsinki Winner-, Nordic Winner- ja Voittaja-koiranäyttelyistä julkaistaan tuloksia reaaliajassa. Osassa kehistä on käytössä online-tulostallennus, mikä tarkoittaa sitä, että kehätoimitsijat tallentavat koiran näyttelytuloksen tablet-tietokoneella Kennelliiton järjestelmään jo kehässä.

Reaaliaikainen tulostallennus on käytössä jokaisena näyttelypäivänä noin 40 kehässä. Tulokset ovat heti tallennuksen jälkeen katseltavissa Koira2013-sivustolla ja Kennelliiton jalostustietojärjestelmässä.

Niistä kehistä, joissa ei ole online-tulostallennusta, tulokset saadaan vielä näyttelypäivän aikana.

Online-tulostallennusta on testattu useissa näyttelyissä ja siitä on saatu hyviä kokemuksia. Tavoitteena on, että Kennelliiton Maailman Voittaja 2014 -koiranäyttelyssä kaikkien kehien tulokset tallennetaan reaaliajassa suoraan kehästä. Maailman Voittaja järjestetään 8.-10. elokuuta 2014.

Koira2013-tapahtuma järjestetään 13.-15. joulukuuta Messukeskuksessa Helsingissä.

Koira2013-sivustolle