Suomen Kennelliiton Koira2013 tapahtuman yhteydessä järjestettävät koiranäyttelyt tekivät uuden maailmanennätyksen, sillä viikonvaihteessa 13.-15. joulukuuta nähdään yhteensä 23 000 koiraa. Messukeskus Helsingissä on siis todellinen koiranystävien tapaamispaikka. Perjantaina 13.12. Helsinki Winner -näyttelyssä voi nähdä noin 6 600 koiraa, lauantaina 14.12. Nordic Winnerissä 8 600 koiraa ja sunnuntai

Koira2013-tapahtuma täyttää koko Messukeskuksen iloisella haukunnalla ja jännittävillä kilpailuilla. Nuorille on omaa ohjelmaa, joka alkaa jo perjantaina, kun oppilaitokset esittelevät koira-alan ammatteja. Perjantaina käydään myös jännittävä koira-alan opistojen välinen kisa. Lauantaina ja sunnuntaina lapset pääsevät mittelemään suositussa Lelukoirakisassa. Lauantaina Lelukoirakisan tuomarina on tanssija Marko Keränen ja sunnuntaina juontaja Niina Backman.

Sunnuntaina nuorille järjestetään agilityputkikisa. Kisaan pääsevät osallistumaan vain ennakkoon ilmoittautuneen kilpailijat. Ilmoittautuminen avautuu maanantaina 11.11. Kisaa tuomaroi Koiramestari-ohjelmasta tuttu Janne Karstunen, joka on menestynyt agilityn arvokisoissa omien koiriensa kanssa. Samassa kehässä pidetään myös Lapsi ja koirakisa, jota tuomaroi toimittaja Katja Ståhl. Sipoon teatteri tarjoaa suosittua kasvomaalausta Lelukoirakehällä lauantaina ja sunnuntaina klo 10-14.00.

Koira2013-tapahtuman tarkat aikataulut ja koiran kanssa harrastettavien lajien, esimerkiksi koiratanssin, dobon, koirafrisbeen tai keilauksen esittelyt on julkaistu tapahtuman omilla internetsivuilla.

Suomen Kennelliitto järjestää tapahtuman yhdessä noin 1 000 vapaaehtoisen harrastajan voimin. Koira2013:een odotetaan noin 50 000 kävijää.

Tapahtuman internetsivut: www.koira2013.fi

Lisätietoja: