Eläinlääkäriasemat voivat alkaa lähettää Kennelliitolle digitaalisia röntgenkuvia 10.12.2013 alkaen. Digitaalisten röntgenkuvien myötä lonkka-, kyynär- ja selkälausuntojen antaminen nopeutuu, kun kuvia ei enää tarvitse kehittää, vaan ne voidaan lähettää eläinlääkäriasemalta suoraan Kennelliittoon Omakoira-palvelun kautta.

Digitaalisten kuvien vastaanotto on toivottu ja odotettu uudistus. Kymmenet eläinlääkäriasemat ovat pilotoineet järjestelmää jo vuoden ajan.

Klinikat voivat saada klinikkakohtaiset hallinnointitunnukset Omakoira-palveluun. Näiden tunnusten avulla klinikan vastuuhenkilö voi nimetä esimerkiksi pieneläinhoitajat, joilla on oikeus toimia Omakoira-palvelussa eläinlääkäreiden puolesta.

Digitaaliset röntgenkuvat tulee lähettää dicom-muodossa.

Katso tarkemmat ohjeet

Lisätietoja ja Omakoira-tunnusten tilaus: omakoira@kennelliitto.fi