Kennelliitto on lahjoittanut tämänvuotiseen Nenäpäivä-keräykseen 800 euroa. Kennelliitto haluaa esimerkillään kannustaa koiranystäviä lahjoittamaan rahaa kehitysmaiden lapsille. Osa kennelpiireistä on jo mukana keräyksessä. Nenäpäivää vietetään 7. marraskuuta.

Kennelliitto on perustanut oman tiimin Nenäpäivä-sivustolle. Kennelliiton lisäksi tiimiin kuuluvat tällä hetkellä Salpausselän, Helsingin Seudun ja Pohjois-Savon kennelpiirit. Muutkin kennelpiirit ja myös rotuyhdistykset voivat perustaa omia alatiimejä Kennelliiton tiimin alle. Tiimi on kerännyt tähän mennessä noin 1400 euroa.

Kennelpiirit järjestävät alueillaan tapahtumia, joiden tuotto lahjoitetaan tiimin kautta Nenäpäivä-keräykseen. Muutkin kennelpiirit ja koiranystävät ehtivät vielä mukaan keräykseen joko tapahtumien tai yksittäisten lahjoitusten kautta. Purina Friskies tarjoaa koiraporukoiden Nenätapahtumiin palkintoja ja herkkunäytteitä.

Tiimille voi lahjoittaa rahaa Nenäpäivä-sivulla. Katso lisää ja lahjoita.

Tunnelmia tapahtumista ja koiramaisia Nenäpäivä-kuvia kannattaa jakaa sosiaalisessa mediassa. Jaa kuvasi hashtagilla #nenakoira. Kuvia voidaan poimia Nenäpäivän televisiolähetyksiin.

Näytetään koiranystävien voima ja kerätään yhdessä iso potti kehitysmaan lapsille!

Ohjeita tiimien ja tapahtumien perustamiseen

Katso video - Ransu haastaa haukuttelemaan hyvää

Nenäpäivä kerää varoja maailman köyhimmissä oloissa elävien lasten hyväksi ja yllyttää suomalaisia hauskaan varainkeräykseen. Nenäpäivä järjestetään kerran vuodessa loka-marraskuun aikana. Neljän viikon kampanja huipentuu Yle TV2:n Nenäpäivä-show’hun, jossa mukana on Suomen kirkkaimpia tähtiä. Nenäpäivää 2014 vietetään 7.11. Kampanja käynnistyy 9.10. ja päättyy 9.11.