Kennelliitto myöntää vuosittain Sankarikoiran arvonimiä koirille, jotka ovat merkittävästi vaikuttaneet siihen, että yksi tai useampi ihmishenki on pelastunut. Sankarikoiran arvonimeä voi hakea lähettämällä anomuksen Kennelliitolle. Anomuksen tulee olla perillä 9.9. mennessä.

Sankarikoira-anomuksen voi lähettää sähköisesti tai postitse. Määräajan jälkeen saapuneet anomukset siirtyvät käsiteltäväksi ensi vuonna.

Kennelliiton hallitus myöntää arvonimet määräaikaan mennessä saapuneiden hakemusten perusteella. Sankarikoirat palkitaan Kennelliiton Koiramessut-tapahtumassa Helsingissä sunnuntaina 11. joulukuuta.

Sankarikoiran arvonimiä on myönnetty vuodesta 1997 lähtien. Eniten on palkittu tulipaloista varoittaneita koiria.

Täytä sähköinen anomus tai katso tiedot postitse lähetettävän anomuksen tekemiseen täällä.

Lue aikaisempia sankarikoiratarinoita täällä.

Lisätietoja sankarikoira-anomuksista: sanna.norhio-hanski@kennelliitto.fi.

Median yhteydenotot: