Suomen Kennelliitto on solminut yhteistyösopimuksen Agria Eläinvakuutuksen kanssa. Sopimuksen mukaan Agria on Suomen Kennelliiton yhteistyökumppani vuosina 2016 - 2020. Sopimuksen myötä Agria myöntää Kennelliiton jäsenille alennuksen koiravakuutuksista.

Agria on Suomessa ensimmäinen vain eläinvakuutuksiin ja eläinten hyvinvoinnin edistämiseen erikoistunut vakuutusyhtiö. Agria Eläinvakuutus aloittaa koira- ja kissavakuutusten myynnin Suomessa 1. kesäkuuta 2016. Kennelliiton kanssa tehdyn yhteistyösopimuksen myötä Agria myöntää Kennelliiton jäsenille 10 % alennuksen koiravakuutuksista.

Agria Eläinvakuutus tekee yhteistyötä Pohjoismaissa Ruotsin, Norjan ja Tanskan kennelliittojen kanssa. Sopimus Suomen Kennelliiton kanssa oli ratkaiseva askel Suomeen rantautumiselle.

– Olemme erittäin innoissamme yhteistyöstä, hyvästä vastaanotosta sekä Suomen Kennelliiton edustajien avusta, kertoo Anna Linder, Agria Eläinvakuutuksen uusi maajohtaja. Anna Linderillä on pitkä kokemus vakuutusalalta, ja hän on myös aktiivinen koiraharrastaja.

Suomen Kennelliiton puheenjohtaja Helena Suni on uudesta sopimuskumppanistaan erittäin iloinen. Sopimuksen myötä Kennelliitto saa jäsenistön vakuutusetujen lisäksi käyttöönsä Agrian laajat eläinvahinkotilastot ja rotukohtaiset yhteenvedot sairauksista.

– Haluamme tarjota jäsenillemme etuja, joista he pystyvät nauttimaan yhdessä koiriensa kanssa. Olemme erittäin ylpeitä siitä, että sopimuksemme myötä Agria Eläinvakuutus tuo Suomeen laajan vakuutuskirjon, joka mahdollistaa lemmikkien parhaan mahdollisen hoidon ja taloudellisista turvaa tapaturman tai sairauden sattuessa, Suni kertoo.

Agria Eläinvakuutuksen vakuutustarjonta tulee lisäksi tulevaisuudessa laajenemaan entisestään. Kennelliitto aloittaa vakuutustuotteiden kehitysyhteistyön yhdessä Agria Eläinvakuutusten kanssa.

Agrian mukaan Suomessa vakuutettujen koirien määrä tällä hetkellä on vain noin 20 %.  Ruotsissa koirien vakuutusaste on maailman korkeimpia. Siellä vakuutettuina on kaikista koirista noin 80 %. Norjassa ja Tanskassa noin 35 % koirista on vakuutettu.  Agria Eläinvakuutuksen kotimarkkinat ovat Ruotsissa ja sillä on maayhtiöt Norjassa, Tanskassa ja Isossa-Britanniassa.

Suomen Kennelliitto on valtakunnallinen koira-alan asiantuntijajärjestö, joka perustettiin vuonna 1889. Kennelliiton tavoitteena on edistää puhdasrotuisten koirien kasvatusta ja monipuolista koiraharrastusta sekä parantaa koiranpitoa Suomessa. Kennelliitto jakaa asiantuntijatietoa, ja se toimii kattavasti suomalaisen ja kansainvälisen koiratoiminnan etujärjestönä.

Suomen Kennelliitto ry
Helena Suni, puheenjohtaja