Valtuuston kevätkokous järjestettiin 31.5.2015 Espoon Hanasaaressa. Paikalla kokouksessa oli 120 kennelvaltuutettua. Valtuusto käsitteli ja hyväksyi kokouksessa Kennelliiton vuoden 2014 tilinpäätöksen ja vuosikertomuksen. Valtuusto päätti myös ensi vuoden jäsenmaksuista.

Valtuuston puheenjohtaja Eeva Anttinen avasi valtuuston kokouksen Espoon Hanasaaressa muistelemalla alkuvuonna menehtyneiden Heikki Suomuksen ja Juhani Hirvensalon pitkää uraa kennelmaailmassa. Valtuusto kunnioitti edesmenneitä hiljaisella hetkellä.

Valtuuston kokouksessa muistettiin kennelyhteisön aktiivisia toimijoita.

Valtuustossa myönnettiin Kennelliiton kultainen ansiomerkki Henrik Gullansille.

Kokouksessa jaettiin myös vuoden 2014 rotujärjestölehtikilpailun palkinnot. Koiramme-lehden päätoimittajan Tapio Eerolan esityksestä palkinnot jaettiin seuraavasti:
1. palkinto Cairn (Cairnterrierikerho ry), päätoimittaja Salla Vuokila
2. palkinto Saksanseisoja (Saksanseisojakerho ry), päätoimittaja Sari Penttinen
3. palkinto Harjakoira (Suomen Kiinanharjakoirat ry), päätoimittaja Sanna Vehkomäki

Lisäksi kokouksessa esiteltiin uusi emeritaylituomari Andrea Standertskjöld ja emeritusylituomari Veikko Hakkarainen.

Vuoden 2016 jäsenmaksuista päätettiin

Valtuusto päätti, että vuoden 2016 jäsenmaksut ovat:
Henkilöjäsen 40 euroa
Perhejäsen 21 euroa
Nuorisojäsen (alle 18v.) 24 euroa
Jäsenyhdistys 40 euroa
Kennelpiirit saavat vuonna 2016 pitää itsellään jäsenyhdistyksiltään perimänsä Kennelliiton jäsenmaksut ilman tilitysvelvollisuutta Kennelliitolle.

Kaksi uutta rotujärjestöä

Valtuusto hyväksyi kaksi uutta rotujärjestöä. Uusiksi rotujärjestöiksi hyväksyttiin Pyreneittenmastiffit ry ja Suomen Englanninbulldoggiyhdistys ry.
Valtuusto hyväksyi uudet rotujärjestöt siten, että niillä on läsnäolo-oikeus valtuuston kokouksissa nykyisen valtuustokauden 2014–2016 aikana.

Lisää kuvia valtuustoviikonlopulta Kennelliiton Facebook-sivulla.