Kennelliiton lukukoirakoulutus järjestetään Seinäjoella huhtikuussa

|  Lukukoirat

Kennelliitto järjestää koulutuksen lukukoiratoiminnasta kiinnostuneille Seinäjoella Sokos Hotel Lakeuden tiloissa 1.-2.4.2017. Teoriaosuus pidetään lauantaina klo 10–16 ja koirien soveltuvuuden arviointi sunnuntaina klo 10–16. Ilmoittautuminen koulutukseen päättyy 22. maaliskuuta.

Lukukoiraohjaajan tulee olla täysi-ikäinen ja Kennelliiton jäsen. Hänen tulee ymmärtää toiminnan vaatimukset ja vapaaehtoistoiminnan henki.

Lukukoiran tulee olla yli 2-vuotias, perusterve, ihmisystävällinen koira, joka on perusluonteeltaan sopiva lukukoiratoimintaan. Toimintaan mukaan tulevalta koiralta edellytetään myös kykyä työskennellä toisten koirien läheisyydessä. Koiralla tulee olla hyvä ja luottavainen suhde ohjaajaansa. Koiralle on jo kertynyt kokemusta erilaisista ihmisistä, paikoista ja tilanteista. Koiran tulee rauhoittua vieraiden ihmisten seurassa. Lukukoiratoimintaan mukaan tulevien koirien tulee olla Kennelliiton koirarekisterissä tai FIX-rekisterissä tunnistusmerkittyinä.

Koiralle, joka on jo tehnyt lukukoiratoimintaa vähintään 6 kertaa viimeisen vuoden aikana, ei tarvitse tehdä soveltuvuuden arviointia. Siinä tapauksessa riittää, että ohjaaja suorittaa vain lukukoirakoulutuksen teoriaosuuden.

Koulutus on ilmainen ja se sisältää lounaat. Ilmoitathan mahdollisista ruoka-ainerajoitteista ilmoittautumisen yhteydessä. Huom. Paikkoja on rajoitettu määrä.

Lue lisää lukukoiratoiminnasta
Tutustu lukukoiratoiminnan laatusuositukseen