Kennelliiton valtuusto käsitteli ja hyväksyi kevätkokouksessaan liiton vuoden 2013 tilinpäätöksen ja vuosikertomuksen. Valtuuston kevätkokous järjestettiin 25.5.2014 Espoon Hanasaaressa helteisen sään vallitessa. Kokouksessa oli läsnä 110 kennelvaltuutettua.

Valtuuston kokous aloitettiin paljastamalla Kennelliiton hallituksen puheenjohtajana vuosina 2002–2004 toimineen Paavo Rapilan muotokuva. Muotokuvan oli maalannut taiteilija Jari Huhta.

Kokouksessa todettiin hallituksen myöntämien, uusien kultaisten ansiomerkkien saajat: Eija Koistinen, Timo Haavisto, Olavi Holmala, Hannu Talvi, Jaakko Talvinen, Harry Tast, Pentti Vanhahonko ja Antero Hinkkanen. Emeritustuomarin arvon sai Krister Mattsson Kaarinasta.

Kokouksessa jaettiin myös vuoden 2013 rotujärjestölehtikilpailun palkinnot. Koiramme-lehden päätoimittajan Tapio Eerolan esityksestä palkinnot jaettiin seuraavasti:

1.palkinto Sennen-lehti (Suomen Sveitsinpaimenkoirat ry). Päätoimittaja Natalia Rehbinder

2.palkinto Saksanpaimenkoira (Saksanpaimenkoiraliitto ry). Päätoimittaja Oili Helenius

3.palkinto Mustis (Suomen Mustaterrierit ry). Päätoimittaja Moona Piippo.

Maksuista ja rotujärjestöstä päätettiin

Valtuusto päätti, että vuoden 2015 jäsenmaksut säilyvät ennallaan;

Henkilöjäsen 39 euroa
Perhejäsen 21 euroa
Nuorisojäsen (alle 18v.) 24 euroa
Jäsenyhdistys 39 euroa

Kennelpiirit saavat vuonna 2015 pitää itsellään jäsenjärjestöiltään perimänsä Kennelliiton jäsenmaksut ilman tilitysvelvollisuutta Kennelliitolle.

Valtuusto hyväksyi uudeksi rotujärjestöksi Suomen Jackrussellinterrierit ry:n.

Valtuustoseminaarissa luentoaiheina oli koirien terveys

Valtuuston kokousta edelsi lauantaina 24.5. pidetty valtuustoseminaari, jossa oli 110 osallistujaa. Luentojen aiheet käsittelivät lähinnä koirien terveyttä. Maailmanlaajuisesta koiratietopankista oli saapunut luennoimaan kanadalainen Brenda Bonnett. Hän vastaanotti lauantaina hallituksen hänelle myöntämän Pro Cane Cano -mitalin työstään koirien terveyden edistämiseksi.