Helsingin kaupunginjohtaja, ylipormestari Jussi Pajunen on Maailman Voittaja 2014 -koiranäyttelyn virallinen suojelija. Maailman Voittaja -näyttely on kansainvälisen koiranäyttelyvuoden kohokohta. Kennelliitto järjestää tapahtuman Messukeskuksessa Helsingissä 8.-10. elokuuta.

Kennelliitto sai kunnian järjestää maailman tärkeimmän koiranäyttelyn juhlavuotenaan. Kennelliitto täyttää toukokuussa 125 vuotta.

– Tämä on Kennelliitolle suuri kunnia. Kennelliitto järjesti koiranäyttelyjen ”maailmanmestaruuskilpailun” viimeksi vuonna 1998 ja se oli suuri menestys.  Sen jälkeen on puhuttu jopa ”Helsinki-standardista”, näyttelytoimikunnan puheenjohtaja Kari Järvinen kertoo.

Kennelliiton juhlavuoden teema ”Hyvää elämää koiran kanssa” näkyy myös elokuun suurtapahtumassa ja sen ohjelmissa. Tarkempaa tietoa ohjelmista julkaistaan lähempänä elokuuta.

Maailman Voittaja 2014 -koiranäyttelyjen yhteydessä järjestetään myös muita mestaruuskilpailuja. Samana viikonloppuna kisataan tottelevaisuuskokeen, koiratanssin ja junior handlerien eli nuorten koiranesittäjien maailmanmestaruuksista.

Kennelliitto odottaa Maailman Voittaja 2014 -koiranäyttelyyn yli 20 000 koiraa 50 eri maasta.

Maailman Voittaja 2014 -koiranäyttelyn internetsivut

Lisätietoja: