Kisaatko tavoitteellisesti tokossa tai rally-tokossa? Kiinnostavatko koulutusohjaajan tai koetoimitsijan tehtävät? Oletko 13-17-vuotias? Kennelliiton nuorten tokon ja rally-tokon valmennusryhmien haku on alkanut.

Kennelliiton nuorten valmennusryhmät on tarkoitettu nuorille toko- ja rallytoko-ohjaajille, jotka jo kilpailevat tai jotka tähtäävät kilpailemaan ja ovat kiinnostuneita tulevaisuudessa esimerkiksi koulutusohjaajan tai koetoimitsijan tehtävistä.

Valmennusryhmille järjestetään vuoden aikana kaksi viikonlopun mittaista leiriä. Leirien lisäksi niillä on omat Facebook–ryhmänsä, jossa lajien ylituomarit toimivat nuorten nettivalmentajina.

Kennelliitto vastaa valmennusryhmälle järjestettävien tapahtumien koulutusten, tilavuokrien ja ruokailuiden kustannuksista. Ryhmän jäsenet maksavat itse majoitukset ja edestakaiset matkat kotoaan koulutuksiin.

Hakeminen

Molemmissa valmennusryhmissä voi olla samaan aikaan 14 koirakkoa, jotka Kennelliiton nuorisotoimikunta valitsee hakemusten perusteella. Ryhmän jäsenen tulee olla 13-17-vuotias Kennelliiton jäsen. Hakea voi samaan aikaan sekä Tokonuoret että Rallytokonuoret valmennusryhmään, mutta paikan voi samana vuonna saada vain yhteen niistä. Hakea voi kaiken rotuisen koiran kanssa, myös monirotuisen. Jäsenyys on koirakkokohtainen. Koiran tulee olla tapahtumien aikana 4 kuukautta - 10 vuotta vanha, terve ja rokotettu Kennelliiton rokotusmääräysten mukaisesti.

Hakuaika vuoden 2020 valmennusryhmiin on 10.12.2019.-10.1.2020. Ryhmiin haetaan sähköisellä lomakkeella.

Lisää tietoa saat tokon valmennusryhmästä täältä ja rally-tokon valmennusryhmästä täältä.

Lisätietoja:

Laura Jousi