Suomen Kennelliiton uusi valtuusto valitsi uudelleen valtuuston puheenjohtajaksi Eeva Anttisen kokouksessa, joka pidettiin Espoossa hotelli Korpilammessa sunnuntaina 27.11.2016. Varapuheenjohtajaksi valittiin Kari Järvinen. Molemmat toimivat tehtävässään seuraavat kolme vuotta.

Kennelliiton kokousviikonlopun viimeisen päivän eli sunnuntain aloitti yleiskokous, joka valitsi valtuuston jäsenet uudelle kolmivuotiskaudelle 2017–2019. Yleiskokouksessa oli läsnä 152 edustajaa.

Valtuuston jäseniksi valittiin kustakin kennelpiiristä kaksi jäsentä ja rotujärjestöstä yksi jäsen niiden esittämistä ehdokkaista. Kokouksessa suoritettiin äänestys, sillä ehdokkaita vapailta listoilta oli yhteensä 18.

Yleiskokouksen jälkeen kokoontunut uusi valtuusto sai puheenjohtaja- sekä varapuheenjohtajavaaliin vain yhden ehdokkaan. Eeva Anttinen valittiin jatkamaan tehtävässään valtuuston puheenjohtajana. Varapuheenjohtajaksi valittiin yksimielisesti Kari Järvinen.