Kennelliitto ja eläinlääkäriasemaketju Animagi ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen torstaina 22. toukokuuta. Sopimuksen myötä Animagi on Kennelliiton järjestämän Maailman Voittaja -koiranäyttelyn virallinen yhteistyökumppani eläinlääkäripalvelujen tuottajana. Näyttely järjestetään 8.-10. elokuuta Messukeskuksessa Helsingissä.

Näyttelyn eläinlääkintään liittyvien tehtävien rinnalla Animagi muun muassa kirjoittaa tapahtuman aikana ulkomaisten koirien maasta poistumiseen tarvittavia terveystodistuksia.

Lisäksi Animagin asiantuntijat pitävät tapahtuman aikana Kennelliiton HauLife-osastolla terveysaiheisia tietoiskuja.

– Olen iloinen yhteistyösopimuksesta, koska koirien terveyden ja hyvinvoinnin edistäminen on aina ollut tärkeää Kennelliitolle. On hienoa tehdä työtä näiden asioiden eteen yhdessä valtakunnallisesti merkittäväksi kasvaneen Animagin kanssa, Kennelliiton toiminnanjohtaja Markku Mähönen kertoo.

– On hienoa, että pääsemme aloittamaan yhteistyön ja mukaan Maailman Voittaja -tapahtumaan. Uskon, että yhteistyö on vasta alkusoittoa sille, mitä voimme tehdä jatkossa. Haluamme tukea tälläkin tavoin suomalaisten ja ulkomaalaisten koirien terveyttä. Ulkomaalaisten mukana olo on meille tärkeää syksyllä Vantaalle avattavan Animagi-eläinsairaalan kannalta, sillä sairaala palvelee myös Suomen rajojen ulkopuolelta tulevien koirien omistajia, Animagin markkinointi- ja viestintäjohtaja Kaisa Barkman sanoo.

Myös näyttelyn puheenjohtaja Kari Järvinen on iloinen, että Animagi ottaa vastuulleen näyttelyn eläinlääkäripalvelut. Kahden merkittävän toimijan yhteistyö on uraauurtavaa ja saa toivottavasti pian jatkoa.

– Yhteistyö sopii hyvin myös Kennelliiton juhlavuoden teemaan ”Hyvää elämää koiran kanssa”, Järvinen lisää.

Maailman Voittaja -koiranäyttelyn nettisivut

Animagi on suomalainen eläinlääkäriasemaketju, johon kuuluu tällä hetkellä 38 eläinlääkäriasemaa yli 20 paikkakunnalla.

Suomen Kennelliitto - Finska Kennelklubben ry. on valtakunnallinen koira-alan asiantuntijajärjestö Suomessa. Liiton jäseninä on noin 1 900 koiraharrastusyhdistystä ja yli 150 000 henkilöjäsentä. Koiria on Suomessa yli 650 000. Kennelliitto-konsernissa työskentelee yhteensä yli 60 henkilöä ja konsernin liikevaihto on noin 10 miljoonaa euroa.