Suomen Kennelliitto järjestää Maailman Voittaja -koiranäyttelyn 8.–10.8.2014 Messukeskuksessa Helsingissä. Näyttelyn valmistelut ovat jo hyvässä vauhdissa.

Suomalainen koiraharrastus, laadukas kasvatustyö ja upeat koiratapahtumien puitteet ponnahtivat kerralla kansainväliseen maineeseen vuonna 1998, kun Suomen Kennelliitto sai järjestettäväkseen historiansa ensimmäisen Maailman Voittaja -koiranäyttelyn Helsingissä. Tapahtuma keräsi tuolloin lähes 16 000 koiraa 44 eri maasta.

– Kansainvälinen koiranjalostusliitto Fédération Cynoligique International (FCI) myönsi vuoden 2014 tapahtuman Kennelliitolle liiton 125-juhlavuodelle. Suomi on ollut jo vuodesta 1998 maailman suurimpien koiratapahtumien järjestäjämaita, ja on luonut Maailman Voittaja -näyttelyiden standardin, joka on käytössä eri puolilla maailmaa, hehkuttaa Kennelliiton näyttelytoimikunnan puheenjohtaja ja FCI:n hallituksen jäsen Kari Järvinen.

Järvinen tietää, että odotukset maailmalla ja etenkin kaikissa FCI:n 87 jäsenmaassa ovat huipussaan, ja se kannustaa Kennelliittoa tähtäämään vieläkin korkeammalle. Suomalaiset kun ovat parhaimmillaan huipputapahtumien järjestäjinä.

– Koko Kennelliiton näyttelyorganisaatio on rutinoitunut, sillä olemme järjestäneet näyttelyitä Messukeskuksen laadukkaissa ja moderneissa puitteissa vuosien ajan ja tiedän, että kaikki toimii sujuvasti. Meillä on myös apunamme noin 1 000 upeaa vapaaehtoisia koiraharrastajia, joita ilman emme pärjäisi. Uskomme, että pystymme taas järjestämään ikimuistoisen elämyksen koirien parissa, sanoo Kennelliiton toiminnanjohtaja Markku Mähönen ja toivottaa koko maailman koiraharrastajat tervetulleiksi Maailman Voittaja koiranäyttelyyn Helsinkiin elokuussa 2014.

www.worlddogshow2014.fi

Lisätietoja:
Kennelliiton viestintäpäällikkö
Kaija Unhola
puh. 050 432 0844

Suomen Kennelliitto - Finska Kennelklubben ry. on valtakunnallinen koira-alan asiantuntijajärjestö, johon kuuluu 150 000 henkilöjäsentä. Kennelliitto juhlii 125-vuotista historiaansa vuonna 2014. Juhlavuoden suurin tapahtuma on Maailman Voittaja -koiranäyttely.