Kennelliiton tytäryhtiö Showlink Oy ilmoitti tänään lomautuksista 21.4.2021 alkaen. Yhtiö hoitaa koiranäyttelypalveluita, tallennus- ja rekisteröintipalveluita, tapahtumapalveluita sekä verkkokauppaa.

Showlink Oy ilmoitti 8.3.2021 aloittavansa yhteistoimintaneuvottelut mahdollisista lomautuksista. Koronaviruspandemia ei ole valitettavasti laantunut toivotulla tavalla, vaan yhtiön toimintaa supistavat edelleen merkittävästi sekä koti- että ulkomaisten tapahtumien peruuntumiset.

Yhteistoimintaneuvottelut johtivat kaikkiaan yhdeksän henkilön määräaikaiseen, osa-aikaiseen lomauttamiseen 21.4.2021 alkaen. Lomautusten arvioidaan kestävän 31.7.2021 saakka. Jos näyttelyitä tullaan perumaan elokuulta, lomautuksia jatketaan korkeintaan 31.8.2021 saakka.

Lomautukset koskevat työtehtäviä näyttelypalveluissa, näyttelylogistiikassa, myyntilogistiikassa (kiertävät ständit) ja verkkokaupan tuotteistuksessa.

Jos pandemiatilanne muuttuu, lomautuksia voidaan myös siirtää tai ne voidaan peruuttaa kokonaan.

- Alkanut vuosi on ollut Showlinkille jälleen todella raskas, toistoa vuodelle 2020, jolloin lähes kaikki koiranäyttelyt peruttiin. Toivon, että valoa tunnelin päässä näkyisi kesän alkaessa, ja pääsisimme jälleen toteuttamaan näyttelytoimikuntien kanssa koiraharrastustapahtumia, toteaa toimitusjohtaja Johanna Tuomi.

Toimitusjohtaja Johanna Tuomi
johanna.tuomi@showlink.fi