Kennelliitto järjestää lokakuussa neljä kasvattajille suunnattua ajankohtaistilaisuutta eri puolilla Suomea. Yhden päivän mittaisissa tilaisuuksissa Vantaalla, Porissa, Oulussa ja Kuopiossa on tarjolla ajankohtaista asiaa, keskustelua ja verkostoitumista.

Kasvattajapäivien pääaiheet ovat Kennelliiton sopimuslomakkeiden uudistamisen tilanne, tietoa koirankasvatukseen liittyvistä sopimusasioista, sekä viimeisintä tutkittua tietoa koirien loisista.

- Saimme kasvattajapäiville mukaan huipputason asiantuntijat kertomaan aina ajankohtaisesta aiheesta, iloitsee kasvattajapäivien järjestelyistä vastaavan Kennelliiton kasvattajatoimikunnan puheenjohtaja Tuula Laitinen.

Suomalaiset koiraharrastajat ovat ahkeria matkaajia, ja kasvattajat tarvitsevat uutta tietoa koirien loisista ja niiden esiintymisestä, niiden koiralle tai jopa ihmiselle koituvista terveyshaitoista, niiden tunnistamisesta sekä hoidosta. Kasvattajapäivillä sitä jakavat ELT, FT, eläinlääketieteellisen parasitologian dosentti Anu Näreaho ja ELT, eläinlääketieteen patologi ja parasitologi Seppo Saari Patovet Oy:stä. He ovat kirjoittaneet Elinympäristönä koira – Koiran loiset ja loissairaudet -kirjan, joka on ensimmäinen suomenkielinen tietokirja aiheesta.

Alkuperäisestä ohjelmasta poiketen tilaisuuksien sopimuksia koskeva osuus muuttuu jonkin verran, sillä uusien sopimusten valmistelu on vielä kesken, ja työryhmä jatkaa työtään. Lokakuussa kerrotaan ajankohtainen tilanne ja avataan sopimustyöryhmän työtä. Aiheesta kertovat vakiosopimuslomaketyöryhmän ja Kennelliiton kasvattajatoimikunnan jäsen Vesa Lehtonen  ja Tuula Laitinen. Lisäksi Kennelliiton lakimies Raisa Kiesi avaa sitä, millaisissa sopimusasioissa kasvattajat ovat useimmiten yhteydessä Kennelliittoon.

Tilaisuuksissa on varattu runsaasti aikaa keskustelulle kasvattajia kiinnostavista asioista.

- Haluamme tarjota kasvattajille lisää koulutusta ja keskustelumahdollisuuksia mahdollisimman vuorovaikutteisesti, painottaa Tuula Laitinen.

Koulutuspäivän hinta on 15 euroa. Se sisältää osallistumisen luennoille, sekä ruokailut.
Luennoitsijat vaihtuvat eri paikkakunnilla.

somebannerikasvattajapäivät

Koulutuspäivien ohjelma:
8.15-9.00         Aamupala
9.00-10.00      Sopimusten uudistamisesta ja sen tilanteesta, Tuula Laitinen (Hki, Pori) ja Vesa Lehtonen (Oulu, Kuopio)
10.00-12.00     Koiran kasvatukseen liittyvät sopimukset, Kennelliiton lakimies Raisa Kiesi
12.00-13.00     Lounas
13.00-14.30     Koiran loiset ja tartuntapaineen kontrolli ympäristössä, Anu Näreaho (Hki, Pori) ja Seppo Saari (Oulu, Kuopio)
14.30-15.00     Päiväkahvi
15.00-16.00     Päivän yhteenveto ja vapaata keskustelua, Tuula Laitinen (Hki, Pori) ja Vesa Lehtonen (Oulu, Kuopio)

Ilmoittaudu mukaan kasvattajapäivään tapahtuman linkistä:

5.10                    Vantaa               Scandic Helsinki Aviacongress, Robert Huberin tie 4 . (alkuperäiset 100 paikkaa ilmoittautuminen sulkeutunut 8.9.) Huom. Vantaan kasvattajapäivään saatu 20 lisäpaikkaa, ilmoittautuminen päättyy 30.9.

6.10                    Pori                     Scandic Pori, Itsenäisyydenkatu 41. (max 70 henkeä) (Ilmoittautuminen sulkeutunut 8.9.2019) täynnä
19.10                  Oulu                   Scandic Oulu, Saaristonkatu 4. (max 112 henkeä) (Ilmoittautuminen sulkeutunut 16.9.2019) täynnä
20.10                 Kuopio               Scandic Kuopio, Satamakatu 1. (max 90 henkeä) (Ilmoittautuminen sulkeutunut 16.9.20019) täynnä

Lisätietoja kasvattajapäivistä:
Johanna Kuru