Lauantaina 24.4.2021 vietetään valtakunnallista Koiranpäivää. Koiranomistajia kannustetaan aktivoimaan koiriaan erilaisten haasteiden kautta. Kennelliitto järjestää Koiranpäivänä kaksi kaikille avointa webinaaria ja julkaisee verkkokurssin uusille koiranomistajille.

- Koronapandemia-aikana moni on hankkinut itselleen koiran. Toivomme, että kaikki koiranomistajat opettelevat lukemaan koiraansa ja opettavat koirilleen perusasiat, sanoo Kennelliiton hallituksen puheenjohtaja Harri Lehkonen.

Kaikki koirat kaipaavat aktivointia ja rodunomaista tekemistä. Lehkonen muistuttaa, että koiran kanssa harrastaminen lähtee aina koiran tarpeista. Koiran koulutuksessa tutkitusti tehokkainta on vahvistaa haluttua käytöstä positiivisin keinoin.

Webinaareista vinkkejä pennunostajille ja arkeen koiran kanssa

Kennelliitto järjestää Koiranpäivänä kaksi kaikille avointa, maksutonta webinaaria. Molemmat webinaarit ovat noin puolentoista tunnin mittaisia.

Webinaari 24.4. kello 12
Mitä pitää tietää koiraa hankkiessa?
FT, eläinten käyttäytymistieteen dosentti, Katriina Tiira

Webinaari 24.4. kello 14
Neuvot perusarkeen koiran kanssa
Eläintenhoidon opettaja Pipa Pärssinen

Webinaarien linkit tulevat Koiranpäivän aamuna näkyviin Kennelliiton verkkosivuille osoitteessa www.kennelliitto.fi. Webinaareja voi kuunnella verkossa nauhoituksina myös Koiranpäivän jälkeen. Lisää tietoa webinaareista saa täältä. Verkkosivulle tulee linkki webinaareihin 24.4. aamupäivällä. Webinaarien yhteystyökumppaneina ovat Agria Eläinvakuutus ja Royal Canin Finland.

Lisäksi Kennelliiton nuorisotoimikunta järjestää torstaina 22.4. kello 18 nuorille suunnatun webinaarin koiran hankinnasta. Webinaarin pitää Kennelliiton nuorisotoimikunnan puheenjohtaja ja hallituksen jäsen Vesa Lehtonen. Webinaariin voi lähettää etukäteen kysymyksiä Kennelliiton nuorten Instagram-tilin kautta tai sähköpostilla osoitteeseen nuoriso@kennelliitto.fi. Webinaariin ilmoittaudutaan 21.4.2021 mennessä täältä.

Meille tulee pentu -kurssi uusille koiranomistajille

Kennelliiton Digitassu-oppimisalustalla julkaistaan 24.4. kaikille avoin, maksuton kurssi uusille koiranomistajille. Kurssilta saa perustietoa hyvään arkeen uuden perheenjäsenen kanssa.

Meille tulee pentu -kurssi tarjoaa tietoa koiranpennun kehityksestä, kouluttamisesta ja sosiaalistamisesta, ruokinnasta, terveydestä ja liikunnasta. Uusille koiranomistajille kerrotaan myös koiraetiketistä ja koiriin liittyvästä lainsäädännöstä, koiran kanssa harrastamisesta sekä Kennelliiton jäsenyydestä ja palveluista.

Digitassuun kirjaudutaan osoitteessa https://digitassu.fi. Käyttäjän on rekisteröidyttävä alustalle kirjautuessaan sinne ensimmäisen kerran.

Aktivointivinkkejä ja somehaasteita koiranomistajille ja koirayhdistyksille

Kennelliitto jakaa Koiranpäivänä aktivointivinkkejä, tietoa ja tunnelmia Koiranpäivän Facebook-sivulla ja Kennelliiton Instagramissa. Myös Kennelliiton jäsenyhdistykset osallistuvat Koiranpäivään eri tavoin. Jäsenyhdistysten tapahtumista saa tietoa Kennelliiton verkkosivuilta ja Koiranpäivän Facebook-sivulta.

Kaikki halukkaat voivat haastaa muut mukaan Koiranpäivän viettoon sosiaalisen median eri kanavilla. Koiranpäivän haasteissa voi käyttää aihetunnisteita #koiranpäivä, #koiranpäivä2021, #koiranpäiväonmeidänpäivä, #tassuatoiseneteen ja #koiranpäivänvinkki.

Facebook: Koiranpäivä 24.4.

Instagram: @kennelliitto

Koiranpäivän kuvamateriaaleja Kennelliiton jäsenyhdistyksille ja yhteistyökumppaneille löytyy täältä.

Lisätiedot:

Kennelliiton hallituksen puheenjohtaja