Toimihenkilöliitto ERTOn lakkoon Kennelliiton toimistolla on löytynyt sovitteluratkaisu, jonka Kennelliiton hallitus on hyväksynyt. Lakko toimistolla päättyy joulukuun lopussa ja lakossa ollut henkilöstö palaa töihin 1.1.2021 alkaen.

Nyt tehty sovinto perustuu valtakunnansovittelijan esitykseen, jonka kummatkin osapuolet ovat hyväksyneet.

- On varmasti helpotus kaikille osapuolille, että pitkään jatkunut työriita saatiin sovittua. Kuten muillekin työpaikoille, on kulunut vuosi koronapandemioineen ollut Kennelliitolle raskas. On tärkeää, että koko toimiston henkilöstö pääsee yhdessä käynnistämään toimintaa tulevalle, toivottavasti valoisammalle vuodelle, painottaa Kennelliiton hallituksen puheenjohtaja Harri Lehkonen.

Kennelliiton työyhteisöä kehitetään

Työriidan osapuolet ovat sopineet linjauksista ja toimenpiteistä, joita ne jatkossa noudattavat. Yksi keskeinen toimenpide on Kennelliiton toimiston henkilöstön työhyvinvoinnin ja sujuvan työnteon kehittäminen muuttuvassa toimintaympäristössä. Tähän kehittämistyöhön sitoutuu ja osallistuu Kennelliiton koko henkilöstö.

- Kehittämistyötä varten perustetaan toimistolle työryhmä, jossa ovat mukana työnantajan ja henkilöstön työryhmää varten erikseen valitsemat edustajat. Kehittämistyössä tullaan hyödyntämään ulkopuolista asiantuntemusta, kertoo Kennelliiton toiminnanjohtaja Markku Mähönen.

Kennelliitto tarjoaa jatkossakin työntekijöilleen hyvä työehdot

Kennelliiton toimistolla noudatetaan henkilöstökäsikirjaa, johon on koottu yksiin kansiin kaikki keskeinen työsuhteeseen vaikuttava tieto, kuten työehdot ja Kennelliitossa noudatettavat käytännöt. Käsikirjaa tarkistetaan vuosittain yhteistyössä henkilöstön kanssa. Kennelliiton hallitus hyväksyy ja vahvistaa mahdolliset muutokset.

Kennelliiton toimiston henkilöstön palkkoja korotettiin hallituksen päätöksellä 1,6 prosentilla 1.10.2020. Vastaavalla tavalla palkankorotuksista päätetään vuonna 2021.

Etätyöt toimistolla jatkuvat

Koronapandemian takia suurin osa Kennelliiton toimiston henkilöstöstä työskentelee etätöissä myös vuoden 2021 alussa. Toimistolla ei ole asiakaspalvelua. Suurinta osaa Kennelliiton palveluista voi hoitaa verkossa tai puhelimitse.

Tarkempaa tietoa Kennelliiton palveluista saa täältä.

Lisätiedot Kennelliiton hallituksen puheenjohtaja
Harri Lehkonen
harri.lehkonen@kennelliitto.fi

Kennelliiton hallituksen jäsen