Kennelliitto on myöntänyt uusia emeritusylituomarin arvonimiä valtuuston kevätkokouksessa 30.5.2021 ja hallituksen kokouksessa 17.6.2021.

Kennelliiton valtuuston kevätkokouksessa 30.5.2021 esiteltiin kolme uutta emeritusylituomaria.

Mikko Seitamaa on toiminut kanakoirien erikoiskokeiden (KAER) ylituomarina vuodesta 1981 sekä Saksanseisojakerhon arvokokeiden ylituomarina. Seitamaa on ollut mukana Lapin kennelpiirin toiminnassa 30 vuotta.

Jan-Gunnar Rönnblad on toiminut spanieleiden taipumuskokeen (SPA) ylituomarina, metsästyskoirien jäljestämiskokeen (MEJÄ) ylituomarina sekä terrierien ja mäyräkoirien vesiriistakokeen (VERI) ylituomarina. Rönnblad on myös toiminut Helsingin seudun kennelpiirin hallituksen jäsenenä vuosina 1981-2004 ja aluekouluttajana.

Antero Syrjänen on toiminut hirvenhaukkukokeiden ja karhunhaukkutaipumuskokeen ylituomarina (HIRV, HIRV-J ja KARH) ja HIRV-ylituomarina suomenmestaruustasolla. Syrjänen on kehittänyt karjalankarhukoiraa eteenpäin rotuna ja toiminut muun muassa SPJ:n jalostusneuvojana.

Kennelliiton hallitus myönsi kokouksessaan 17.6.2021 emeritusylituomarin arvonimet Tuomo Hytöselle ja Antti Vehviläiselle.

Tuomo Hytösen ylituomariemerituksen arvonimeä ovat anoneet Suur-Savon Ajokoiramiehet ry ja Keski-Savon Ajokoiramiehet ry. Suur-Savon kennelpiiri puolsi anomusta. Hytönen on pätevöity ajokokeen (AJOK) ylituomariksi 4.3.1981 ja beaglein ajokokeen (BEAJ) ylituomariksi 1.8.2005 sekä ketunajokokeen (KEAJ) ylituomariksi 12.2.1987. Hytönen lopetti yli 40 vuotta kestäneen ylituomariuransa syksyllä 2020. Hän on toiminut erilaisissa luottamus- ja koulutustehtävissä Kennelliitossa, Suomen Ajokoirajärjestössä, Suur-Savon kennelpiirissä sekä maakunnallisissa yhdistyksissä.

Antti Vehviläisen ylituomariemerituksen arvonimeä on anonut Keski-Savon Ajokoiramiehet ry. Suur-Savon kennelpiiri puolsi anomusta. Vehviläinen on pätevöity ajokokeen (AJOK) ylituomariksi 11.3.1980 sekä beaglein ajokokeen (BEAJ) ylituomariksi 1.8.2005. Vehviläinen lopetti yli 40 vuotta kestäneen ylituomariuransa syksyllä 2020. Hän on toiminut erilaisissa luottamus- ja koulutustehtävissä Kennelliitossa, Suomen Ajokoirajärjestössä, Suur-Savon kennelpiirissä sekä maakunnallisessa yhdistyksessä.