Kennelliitto ei tule toteuttamaan 14.4.2020 alkaneissa yt-neuvotteluissa touko-heinäkuulle, mahdollisesti myös elokuulle suunniteltuja määräaikaisia lomautuksia.

Mahdollisia lomautuksia suunniteltiin, sillä viranomaisten Suomessa asettamat koronarajoitukset ovat supistaneet Kennelliiton toimintaa. Kennelliiton hallitus on perunut kaikki koiraharrastustapahtumat toukokuun loppuun saakka. Iso osa kesän koiranäyttelyistä sekä erilaisista muista tapahtumista on peruttu tai siirretty järjestettäväksi myöhemmin. Myös monenlainen muu toiminta on supistunut koronatilanteen johdosta.

- Suunniteltuja lomautusvaikutuksia helpotti se, että kokoontumisrajoitusten hieman höllentyessä Suomessa kesän koiraharrastustoimintaa voidaan nyt käynnistää uudelleen pienin askelin. Saimme myös sovittua henkilöstön kanssa kesälomien järjestelyistä niin, että lomia pidetään kesän alussa, kertoo toiminnanjohtaja Markku Mähönen.

Kennelliiton toimisto hoitaa Kennelliiton toimikuntien ja työryhmien valmistelutehtäviä, talousasioita, tapahtuma- ja koulutustilaisuuksien suunnittelua ja järjestelyitä mukaan lukien joulukuun Koiramessut, kansainvälistä toimintaa, IT-asioita, henkilöstöasioita ja viestintää. Toimistossa käsitellään myös terveystutkimustuloksia ja annetaan lonkkanivel- sekä kyynärnivellausuntoja.

Koiranäyttely- ja tapahtumatoiminnan supistuttua koiranäyttelypalveluita tarjoava Kennelliiton tytäryhtiö Showlink Oy on joutunut lomauttamaan 1.4.2020 alkaen osan henkilöstöään kokoaikaisesti. Terveys-, näyttely- sekä koe- ja kilpailutulosten tallennus- ja rekisteröintipalvelut sekä verkkokauppa toimivat normaalisti.

Kennelliiton toiminnanjohtaja
Markku Mähönen