Kaverikoiravastaavan tehtävässä on mahdollisuus edistää merkittävää Kennelliiton toimintaa, joka tuo koirat lähemmäksi kaikkia koiranystäviä. Normaalina toimintavuonna kaverikoiratoiminta tavoittaa reilusti yli 100 000 suomalaista.

Kennelliitolla ja kennelpiireillä on useita erilaisia luottamustehtäviä. Luottamustehtävissä olevat ihmiset edustavat Kennelliittoa alueillaan, toimivat linkkinä Kennelliiton ja eri alueiden koiraharrastustoimijoiden välillä sekä järjestävät alueellisia koulutuksia ja tapahtumia.

Alla olevalta videolta voit katsoa Suur-Savon, Uudenmaan ja Kymenläänin kennelpiirien kaverikoiravastaavien ajatuksia tehtävistään.

Kennelpiirien kaverikoiravastaavat toimivat linkkinä Kennelliiton ja kennelpiirien kaverikoiraohjaajien välillä. Kaverikoiravastaavat järjestävät alueensa ohjaajille koulutuksia ja erilaisia tapahtumia, joissa kaverikoirat ovat mukana. Luottamustehtäviin hakiessa ei tarvitse olla aikaisempaa kokemusta luottamustehtävistä sillä Kennelliitto perehdyttää luottamustehtäviin valitut henkilöt ja järjestää täydennyskoulutuksia säännöllisesti. Apua tehtäviin saa tarvittaessa myös muiden alueiden kollegoilta. Kaverikoiravastaavilla tulee kuitenkin olla kiinnostusta tehtävän alaa kohtaan sekä taustaa kaverikoiratoiminnasta. Luottamustehtävään ei myöskään noin vain hypätä mukaan vaan eri tehtäviin täytyy hakea. Kaverikoiravastaavilla ei ole tiettyä toimikautta, vaan paikka vapautuu aiemman vastaavan jäädessä sivuun tehtävästään.

Voit lukea lisää kaverikoiravastaavista täältä.