Koiranäyttelyitä voidaan taas järjestää elokuun alusta lähtien ja näin ollen myös junior handler -kilpailuja voidaan taas järjestää. Kennelliiton näyttely- ja ulkomuototuomaritoimikunta on laatinut näyttelynjärjestäjille ohjeistuksen siitä, miten koronavirustartuntoja ehkäistään tulevissa koiranäyttelyissä. Nämä ohjeet koskevat kokonaisuudessaan myös junior handler -kilpailujen järjestämistä. Järjestelyjen osalta tämä tarkoittaa mm. sitä, että kilpailut käydään kokonaisuudessaan kilpailukehässä, eikä päivän finaalia välttämättä käydä ryhmäkilpailukehässä.

Kennelliitto korostaa sitä, että näyttelynjärjestäjien, toimihenkilöiden ja osallistujien on noudatettava ensisijaisesti Suomen valtion ja viranomaisten antamia ohjeita. Jokainen osallistuu tapahtumaan omalla vastuullaan.

Uusia järjestelyjä

Keväältä ja kesältä peruuntui monta SM-osakilpailua. Korvaavia osakilpailuja pyritään mahdollisuuksien mukaan järjestämään loppukesän ja syksyn aikana KV-, NORD- ja KR-näyttelyissä, joissa SM-osakilpailu järjestetään parhaimmillaan molempina näyttelypäivinä. Valitettavasti kaikkia peruuntuneita SM-osakilpailuja ei pystytä korvaamaan. Listausta voi seurata Kennelliiton verkkosivuilla täältä, Kennelliiton nuorten Instagramissa sekä näyttelyiden omilla verkkosivuilla, joille päivittyy tuomari- ja ilmoittautumistiedot.

Ensimmäiset SM-osakilpailut järjestetään elokuussa Porin ja Riihimäen kansainvälisissä näyttelyissä, joissa osakilpailu kisataan molempina näyttelypäivinä. Ilmoittautumisaika Porin näyttelyyn päättyy torstaina 9.7., joten vielä ehtii ilmoittautua mukaan.

Kennelliitto seuraa tautitilannetta ja Suomen valtion sekä viranomaisten antamia ohjeita. Loppuvuoden näyttelyitä saatetaan joutua perumaan, mikäli tautitilanne vielä muuttuu. Junior handlereiden SM-finaali pyritään kuitenkin järjestämään Koiramessujen yhteydessä joulukuussa, mikäli tautitilanne sallii näyttelyn järjestämisen.

Lisätiedot:
Tapahtumakoordinaattori
Laura Lehdistö
laura.lehdisto@kennelliitto.fi

Voit olla kiinnostunut myös näistä

Kartano Weekend
Näyttelynjärjestäjille ohjeistus koronavirustartuntojen ehkäisemiksi koiranäyttelyissä Lue lisää