Kennelliitto antaa lausuntoja myös rekisteröimättömille ja monirotuisille koirille. Aiemmin näitä koiria ja niiden tuloksia ei ole kirjattu Kennelliiton Koirarekisteriin. Koirien lausunnot on kirjoitettu manuaalisesti ja lähetetty omistajille postitse.

Monirotuisen tai rekisteröimättömän koiran voi merkitä FIX-rekisteriin tilaamalla koiralle omistajatodistuksen. Tarkemmat ohjeet löytyvät Kennelliiton verkkosivuilta.

Jos Kennelliittoon saapuu röntgen- tai magneettikuvia rekisteröimättömistä tai monirotuisista koirista, jotka eivät ole vielä FIX-rekisterissä, lähetämme koiran omistajalle ohjeet omistajatodistuksen tilaamiseksi ja virallisen lausunnon saamiseksi.

FIX-rekisteröinti maksaa Kennelliiton jäsenille 22 euroa ja ei-jäsenille 28 euroa.

Röntgenlausuntojen hinnat

Lonkka- tai kyynärlausunto

• etukäteen tilatulla sähköisellä lähetteellä 21,00 euroa
  • eläinlääkäriasemalla tehdyllä sähköisellä lähetteellä 31,00 euroa

Lonkka- ja kyynärlausunto

• etukäteen tilatulla sähköisellä lähetteellä 42,00 euroa
  • eläinlääkäriasemalla tehdyllä sähköisellä lähetteellä 62,00 euroa

Selkälausunto

• Lausunto välimuotoisesta lanne-ristinikamasta (LTV) ja/tai spondyloosista (SP) 35,00 €
  • Lausunto nikamaepämuodostumista (VA) tai kalkkeutuneista välilevyistä (IDD) 50,00 €
    Tähän lausuntoon sisältyy lausunto välimuotoisesta lanne-ristinikamasta (LTV) ja/tai spondyloosista (SP)

Syringomyelialausunnon hinta

• etukäteen tilatulla sähköisellä lähetteellä 60,00 euroa
  • eläinlääkäriasemalla tehdyllä sähköisellä lähetteellä 70,00 euroa

Selkälausuntojen sähköisiä lähetteitä ei toistaiseksi voi tilata etukäteen. Lähetteet tehdään eläinlääkäriasemalla.
Ilman sähköistä lähetettä tehtyihin lonkka, kyynär- ja syringomyelialausuntoihin lisätään laskutuspalkkio 20,00 euroa.

Tarkempaa tietoa Kennelliiton virallisten terveyslausuntojen hinnoista löytyy Kennelliiton verkkosivuilta.

Lisätietoa monirotuisen tai rekisteröimätön koiran rekisteröinnistä

Lisätiedot:

Evi Helin