EU-sääntely ja tiukentuvat tietoturvavaatimukset ovat aiheuttaneet muutoksia myös pankkien tunnistuspalveluihin. Suomalaisten pankkien käyttämä TUPAS-tunnistautuminen ei täytä tiukentuneita tietoturvavaatimuksia, joten siitä luovutaan.

Kennelliitto on ottamassa käyttöön uuden vahvan tunnistautumisen. Tunnistuksenvälittäjänä toimivalla palveluntarjoajalla on vielä teknisiä vaikeuksia. Tämän johdosta POP Pankin ja Handelsbankenin asiakkaat eivät voi rekisteröityä Omakoira-palvelun käyttäjiksi.

Jos olet kyseisen pankin asiakas ja olet tilaamassa tai maksamassa koirasi terveystutkimuslähetettä, voit ottaa yhteyttä terveystutkimusosastoomme sähköpostitse terveystulokset@kennelliitto.fi tai puhelimitse 09 8873 0341.