Kennelliiton myöntämien näyttelyiden näyttelytoimikunnat voivat anoa lupaa käyttää näyttelyjärjestelmää. Tällöin näyttelytoimikunta asettaa näyttelyn ilmoittautumisajat ja ilmoittautumismaksut järjestelmään ja täyttää järjestelmään tuomarilistan. Toimikunta ottaa vastaan näyttelyilmoitukset, kokoaa tiedot näyttelyyn ilmoittautuneista koirista, laatii näyttelyn aikataulut ja lähettää ilmoittautumistiedot näytteilleasettajille. Järjestelmän käyttöönottaminen edellyttää sitä, että näyttelyn tulostiedot viedään kehistä reaaliaikaisesti tulostallennusjärjestelmään.

Tätä mahdollisuutta voivat hyödyntää ne näyttelytoimikunnat, joille on myönnetty erikois-, ryhmä- ja pentunäyttely. Omatoimikäytön tieto tulee ehtiä Koiramme-lehden ilmoitukseen, jotta näyttely voi hyödyntää mahdollisuuden. Tästä voi sopia ottamalla yhteyttä Maarika Walleniukseen. Lupa näyttelyjärjestelmän käyttöön maksaa erikoisnäyttelyiltä 30 euroa ja pentu- ja ryhmänäyttelyiltä 60 euroa. Se laskutetaan, kun hyväksytyn näyttelyn näyttelytoimikunta ilmoittaa haluavansa ottaa näyttelyjärjestelmän käyttöön.

Lue lisää Kenneluutisista

Maarika Wallenius