Hankikoira.fi - Löydä juuri sinulle sopiva rotu

Hankikoira.fi on Kennelliiton kokoama nettikurssi kaikille koiran hankintaa harkitseville tai koiran jo omistaville. Sivusto sisältää yli 200 rotuesittelyä ja tiedot rotujen myytävistä pennuista, rotutestin ja Koiranomistajan testin sekä yli 80 artikkelia koiranhankinnasta ja -omistamisesta.

Rotujen esittelyt ovat rotuyhdistysten toimittamia. Esittelyjen yhteyteen on nostettu Kennelliiton pentulistalle ilmoitetut rodun vapaat pentueet. Yhdellä silmäyksellä näkee siis kätevästi rodun esittelytekstit ja -kuvat sekä vapaat pentueet hintatietoineen. Jos Kennelliiton pentulistalla ei ole rodun vapaita pentuja, kävijä ohjataan rotuyhdistyksen nettisivuille ja pentuvälitykseen.

Kurssi sisältää perustiedot muun muassa koiran käyttäytymisestä, hoidosta ja terveydestä. Laadukkaan materiaalin ovat toteuttaneet koira-alan ammattilaiset. Mukana sisällön tekemisessä ovat olleet muun muassa eläintenkouluttajat Tuire Kaimio ja Tommy Wirén.

Hankikoira.fissä voi tehdä kaksi koira-aiheista testiä. Koiranomistajan testi sisältää artikkeleista koostettuja kysymyksiä ja siitä voi tulostaa itselleen todistuksen. Rotutesti taas auttaa koirarodun valinnassa. Rotutestin ehdottamiin rotuihin voi tutustua tarkemmin rotuyhdistysten tekemien esittelyjen avulla.

www.hankikoira.fi