Tietoa Kennelliitosta

Suomen Kennelliitto on valtakunnallinen koira-alan asiantuntijajärjestö. Liitto perustettiin vuonna 1889 ja se täytti 125 vuotta vuonna 2014. Liiton tavoitteena on edistää puhdasrotuisten koirien kasvatusta ja monipuolista koiraharrastusta sekä parantaa koiranpitoa Suomessa. Kennelliitto jakaa asiantuntijatietoa, ja se toimii kattavasti suomalaisen ja kansainvälisen koiratoiminnan etujärjestönä.

Suomen Kennelliitto
Perustettu vuonna 1889.
Valtakunnallinen koira-alan asiantuntijajärjestö.
Kolme tytäryhtiötä: Showlink Oy, Kustannus Oy Koiramme ja Prettybit Projects Oy
Konsernissa lähes 60 työntekijää.

Kolme tytäryhtiötä

Kennelliitolla on kolme tytäryhtiötä, Showlink Oy, Kustannus Oy Koiramme ja Prettybit Projects Oy.

Showlink Oy koostuu Espoon keskuksessa toimivasta koiranäyttelypalveluihin ja myyntiin keskittyneestä yksiköstä sekä Leppävirralla sijaitsevasta Kennelliiton puhelinneuvonta- ja tallennuspalveluista vastaavasta yksiköstä.

Kustannus Oy Koiramme -yhtiön päätehtävä on kustantaa ja tuottaa Kennelliiton jäsenlehti, Koiramme. Lehden toimitus sijaitsee Turengissa. Lehden lukijamäärä on yli 380 000.

Prettybit Projects Oy on ohjelmistoyritys, joka on toteuttanut Kennelliiton koirarekisterin, jalostustieto- ja tapahtumatietojärjestelmät, on-line tulostallennuksen sekä Omakoira-palvelut. Kennelliitto osti yrityksen koko osakekannan helmikuussa 2016.

Työntekijät ja liikevaihto

Kennelliiton toimistossa työskentelee 40 henkilöä. Kustannus Oy Koiramme työllistää kolme henkilöä, Showlink Oy 15 henkilöä ja Prettybit Projects Oy kolme henkilöä.

Kennelliiton ja tytäryhtiöiden kokonaistuotot ovat yhteensä noin 12 miljoonaa euroa.