Valtakunnallista Koiranpäivää vietetään jälleen 24.4. Tänä vuonna teemana on ”Hyvää elämää koiran kanssa – Vastuullista koirankasvatusta”. Kennelpiirit ja muut yhdistykset järjestävät Koiranpäivän tapahtumia eri puolilla Suomea.

Pohjois-Savon kennelpiiri järjestää Koiranpäivän tapahtuman Kuopiossa Savon Erämessuilla. Koiranpäivän tilaisuus avataan messujen ulkoalueella klo 16.00. Ohjelmassa on Vuoden koiran julkistaminen, toimintanäytöksiä, tutustumista eri koirarotuihin ja rotujärjestöjen toimintaan.

Pohjois-Hämeen kennelpiiri puolestaan järjestää Koiranpäivän yleisötilaisuuden Koirakahvila Vainussa klo 19.00–20.00. Tilaisuuden alustajana toimii Kennelliiton kurinpitolautakunnan puheenjohtaja Sinikka Mäkelä. Alustuksessa kuullaan tärkeää asiaa vastuullisesta koirankasvatuksesta pennunostajan näkökulmasta. Tilaisuus on maksuton, mutta rajallisen tilan vuoksi halukkaita pyydetään tekemään sitova ilmoittautuminen perjantaihin 17.4. mennessä osoitteeseen info@koirakahvilavainu.fi.

Yleisötilaisuuden lisäksi Pohjois-Hämeen kaverikoirat tempaisevat vierailemalla Koiranpäivänä kahdessa tamperelaisessa palveluasumisyksikössä, piristämässä asukkaiden päivää.

Joensuussa Pohjois-Karjalan kennelpiirin nuorisojaosto ja kaverikoirat järjestävät tapahtuman Prisman pihassa klo 17.00–19.30 välisenä aikana. Yleisö on tervetullut paikalle tervehtimään kaverikoiria tai seuraamaan lapsille järjestettävää lelukoira match showta.

Punkaharjulla Punkaharjun Koirat ry järjestää Koiranpäivän tapahtuman, joka alkaa Punkaharjun torilla klo 17.00. Ohjelmassa on leikkimielisiä kilpailuja, kuten namin heittoa ja houkutusten high way. Tapahtumassa tutustutaan myös paremmin keltaisen nauhan -kampanjaan. Kello 18.00 alkaa yhteinen koirakävely, joka kiertää lenkin kylän ympäri.

Tutustu Koiranpäivän Facebook-sivuun

Lisätietoja:
Marianna Laitinen
Tiedottaja
puh. (09) 8873 0296

Kati Vesalainen
Viestintäkoordinaattori

viestinta@kennelliitto.fi

Koiranpäivää vietetään vuosittain 24.4. Tänä vuonna teemana on ”Hyvää elämää koiran kanssa – Vastuullista koirankasvatusta”. Kennelliiton tavoitteena on tehdä Koiranpäivä tunnetuksi ja saada se virallisesti almanakkaan. Lue lisää Koiranpäivästä täältä.

Jukka Pätynen