Valtakunnallista Koiranpäivää vietetään jälleen 24. huhtikuuta. Tänä vuonna Koiranpäivän teemana on ”Hyvää elämää koiran kanssa – vastuullista koirankasvatusta”. Koiranpäivää vietetään jo 9. kertaa.

Koiranpäivällä Kennelliitto haluaa muistuttaa ihmisen parhaan ystävän merkityksestä. Kennelliiton tavoitteena on saada Koiranpäivä virallisesti almanakkaan.

Koiranpäivää varten Kennelliitto julkaisee kolme kasvattajateemaa käsittelevää julistetta. Teemavuoden kunniaksi julisteiden aiheiksi on valittu koiran rekisteröinti ja asiantunteva koirankasvatus.

Koiran rekisteröinti tuo turvaa sekä omistajalle että koiralle. Rekisteröidystä koirasta sekä sen terveydestä ja suvusta on saatavilla luotettavaa tietoa esimerkiksi Kennelliiton jalostustietojärjestelmästä. Kennelliiton rekisteri auttaa myös katoamistapauksissa. Lisäksi rekisteröidyn koiran kanssa voi osallistua näyttelyihin, kokeisiin ja kilpailuihin.

Julisteissa muistutetaan myös, että koiraa ei tule hankkia hetken mielijohteesta. Asiantunteva kasvattaja auttaa saattamaan yhteen oikean pennun ja ihmisen. Kasvattaja on koiranomistajan tukena koiran koko elämän ajan.

Julisteet voi ladata täältä.

Niitä voi myös tilata A4-paperiversioina Kennelliiton viestinnästä osoitteesta viestinta@kennelliitto.fi.

Lisätietoja:
viestinta@kennelliitto.fi