Kennelliiton KoiraExpo-luentotapahtuma houkutteli lähes 500 koiraharrastajaa Vantaan Rantasipiin 7.–8. helmikuuta. Tapahtumassa kuultiin mielenkiintoisia esityksiä koira- ja yhdistysaiheista. Mato Valtonen oli yksi tapahtuman suosituimmista puhujista.

– Tunnelma on ollut rento ja leppoisa. Ihmiset ovat olleet kiinnostuneita aiheista ja luennoilla on keskusteltu paljon, Kennelliiton hallituksen puheenjohtaja Helena Suni sanoi.

KoiraExpossa luennoitiin viikonlopun aikana muun muassa koiran luonteesta, rekisteröinnin uusista haasteista, jalostusneuvonnasta ja -tarkastuksesta sekä uusituista rotukohtaisista ohjeista.

– Kennelliiton vuoden teema ”Vastuullista koirankasvatusta” on tullut hyvin esiin luennoilla, ja teema on saanut paljon kiitosta koiraharrastajilta, Suni kertoi.

Lauantain päätösluennon piti taiteen ja liike-elämän monitoimimies Mato Valtonen. Valtonen kannusti innostumaan, olemaan rohkea ja vähän hullu.

– Aseta tavoite ja päätä, että olet maailman paras, Valtonen ohjeisti.

Tapahtuman päätti sunnuntaina filosofi Frank Martela. Martela herätteli kuulijat pohtimaan, mikä heitä motivoi elämässä ja mistä hyvä elämä koostuu.