Kennelliiton leikkimielinen match show -koiranäyttely on iloinen koko perheen tapahtuma. Se järjestetään yhteistyössä Etelä-Hämeen Kennelpiirin kanssa Suomen metsästysmuseolla Riihimäellä Koiranpäivänä 24.4. Match show’n tuotto menee lyhentämättömänä Koirien terveystutkimusrahastoon.

Match show’hun voivat osallistua kaikkien rotujen edustajat sekä monirotuiset koirat. Osallistuvan koiran pitää olla rokotettu Kennelliiton rokotusmääräysten mukaisesti, rokotustodistus tulee ottaa mukaan.

Match show’hun osallistuvia koiria arvostelee arvovaltainen joukko. Näyttelyn parhaan koiran eli Best in Show’n valitsee Rainer Vuorinen. Hän arvostelee myös FCI:n ryhmät 1 ja 2. Ryhmät 3, 4 ja 5 arvostelee Kari Järvinen, ryhmät 6, 7 ja 8 Eeva Anttinen. Ryhmät 9 ja 10 sekä veteraanit arvostelee Hans Lehtinen. Kimmo Mustonen laittaa järjestykseen isot pennut ja Tapio Eerola pienet pennut. Kennelliiton hallituksen puheenjohtaja Helena Suni tuomaroi nuoret koiranesittäjät eli junior handlerit sekä monirotuiset koirat.

Match show’hun ilmoittautuminen alkaa Koiranpäivänä kello 17 ja arvostelu kello 18. Ilmoittautumismaksu on 7 euroa ja se sisältää sisäänpääsyn Metsästysmuseoon. Kaikki kilpailuun osallistuvat saavat palkinnon.

Tapahtumassa voi osallistua arpajaisiin ja paistaa itse makkaraa. Buffetti myy herkkuja match show -vieraille.

Epävirallisessa match show’ssa on loistava tilaisuus harjoitella näyttelyissä käymistä.

Tervetuloa mukaan!

Koiranpäivää vietetään vuosittain 24.4. Tänä vuonna teemana on ”Hyvää elämää koiran kanssa”. Kennelliiton tavoitteena on tehdä Koiranpäivä tunnetuksi ja saada se virallisesti almanakkaan. Lue lisää Koiranpäivästä täältä.