Maailman parhaaksi koiraksi valittiin apinapinseri Tricky Ricky From Yarrow-Hi Tech, jonka omistavat Jongkie Budiman ja Mieke Cooijmans Indonesiasta. Toiseksi sijoittui maltankoira Cinecitta' Sasha Baron Colen, omistajana Franco Prosperi, Italiasta.

Näyttelyn kolmanneksi paras oli karkeakarvainen kettuterrieri Kingarthur Van Foliny Home, omistajina Rony De Munter, Viktor Jr Malzoni ja Dieny Uiterwijk Winkel, Belgia.

Neljänneksi tuli amerikancockerspanieli Pbj's Back In Black, koiran omistavat Michael Kristensen, Beauté Pruitt ja Jamie Pruitt Tanskasta.

Junior handlerien MM-kisan voitti Italian Monica Bonifacio, toiseksi tuli Supasin Khajornpraphasun Thaimaasta ja kolmanneksi Jonna Lehto Suomesta.

Sunnuntain ryhmävoittajia Maailman Voittaja -näyttelyssä olivat:

FCI ryhmä 1 - Lammas- ja karjakoirat
australianpaimenkoira Allmark Fifth Avenue, omistajina Neil Allan & Angie Allan & Robert Harlow Isosta-Britannisasta.

FCI ryhmä 7 - Kanakoirat
englanninsetteri Blue Baltic's Ultra Sonic Bullet, omistajana Anu Pietikäinen Anu Suomesta.

FCI ryhmä 9 - Seurakoirat ja kääpiökoirat
maltankoira Cinecitta' Sasha Baron Colen, omistajana Franco Prosperi, Italia

Paras veteraani -kilpailussa valittiin sunnuntain paras yli 8-vuotias koira. Paras veteraani oli puli, muut värit Cordmaker Hurdy Gurdy, omistajina Rüsz Bodil & Huebner Sue & Laub Michael Tanskasta.

Kasvattajaryhmän voiton vei Shellrick´s shetlanninlammaskoirat, kasvattajana Anne Reider Ruotsista.

Sunnuntaina käytiin myös paras pari -kilpailu, jossa kilpailee saman omistajan uros ja narttu. Päivän paras pari oli lhasa apso Chic Choix Alexander The Great/Chic Choix Cleopatra Eurydice, omistajana Kopola-Hirsimäki Sanna Suomesta.

Maailman Voittaja 2014 -tapahtuma on ollut huima menestys. Kävijöitä on ollut yhteensä 53 000. Näyttelytoimikunnan puheenjohtaja Kari Järvinen kiittää kaikkia osallistujia.

– Tapahtuma sujui hienosti ja odotusten mukaisesti. Me suomalaiset olemme tyytyväisiä, että koko maailma saapui Helsinkiin kilpailemaan tärkeään ja arvostettuun näyttelyyn, hän sanoo.

Näyttely jatkaa maailmanympärysmatkaansa ja ensi vuonna vastaavaa tunnelmaa on mahdollista kokea World Dog Show 2015 -näyttelyssä Milanossa 10.–14.6.2015.

Kennelliitto järjestää suuren Koira2014-tapahtuman Messukeskuksessa Helsingissä 6.-7. joulukuuta 2014. Lauantaina 6.12 tapahtumassa on Helsinki Winner- ja sunnuntaina 7.12 Voittaja Winner -koiranäyttelyt.

Lisätietoja: www.worlddogshow2014.fi